--

Top-ads

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Από το Blogger.

Βάσια Ακαρέπη

Μάρτυς μου ο Θεός- Μάκης Τσίτας

By | Τρίτη, Απριλίου 19, 2016 Leave a Comment
Καλημέρα...



Το Σάββατο που πέρασε είχα την τύχη να παραβρεθώ σε μια παρουσίαση βιβλίου από αυτές που 
-όπως συνηθίζω να λέω-
είναι εμπειρία που σε σημαδεύει. 
Βλέπετε, μερικές φορές δεν είναι μόνο αυτό καθεαυτό το βιβλίο το οποίο παρουσιάζεται που αποτελεί μια μοναδική εμπειρία, αλλά και η παρουσίαση του.


Το βιβλίο, νομίζω πως δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι η ιστορία, ή καλύτερα η αφήγηση του Χρυσοβαλάντη, ενός πενηντάρη αντιήρωα της εποχής μας που προσπαθεί να σταθεί όρθιος με αξιοπρέπεια στη ζωή, παρά τις αντιξοότητες της καθημερινότητας του. 
Μέσα από τον χειμαρρώδη μονόλογό του, βλέπουμε την Ελλάδα των ξεπεσμένων αξιών, την Ελλάδα της κρίσης σε όλα τα επίπεδα αλλά και την αέναη πάλη του ανθρώπου "να κρατηθεί στη ζωή με τα δόντια"* ενώ γύρω του σταδιακά όλα οδηγούνται στην ολική κατάρρευση.

Η ιστορία και ο τρόπος γραφής έκαναν το "Μάρτυς μου ο Θεός" να αποσπάσει το βραβείο λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το έτος 2014.  
Όμως, όσο χειμαρρώδης και καταιγιστικός είναι ο Χρυσοβαλάντης, ο ήρωας του βιβλίου, τόσο σεμνός και λιγομίλητος είναι ο Μάκης Τσίτας, ο συγγραφέας του βιβλίου. Κι αυτό είναι κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει. 

Την παρουσίαση του βιβλίου έκανε η ποιήτρια και αρθρογράφος Ελένη Λιντζαροπούλου -γνωστή για τις εκατοντάδες δράσεις της στον Κορυδαλλό-  που με την ευθύτητα και τον αυθορμητισμό της μας έκανε να αγαπήσουμε τον ήρωα, πριν ακόμη διαβάσουμε το βιβλίο...

Κι όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα συνέβησαν στο μοναδικό βιβλιοκαφέ της πόλης μας, το Ιδιώνυμο, που για μια ακόμη φορά μας φιλοξένησε με ζεστασιά και αγάπη.






Για το τέλος, έχω να δηλώσω πως είμαι ενθουσιασμένη από την παρουσίαση του βιβλίου
 "Μάρτυς μου ο Θεός" 
αλλά και από την γνωριμία μου με τον συγγραφέα Μάκη Τσίτα που μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Τέτοιοι λαμπροί άνθρωποι του πνεύματος, μας κάνουν να αισθανόμαστε λίγο πιο αισιόδοξοι ως άνθρωποι. 
Διότι, όποια κι αν είναι η ερώτηση ...
Μέσα στην καλή λογοτεχνία βρίσκεται η απάντηση. 


Καλή συνέχεια!

Το βιβλίο "Μάρτυς μου ο Θεός" κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία από τις εκδόσεις Κίχλη

Το ΙΔΙΩΝΥΜΟ βρίσκεται στην οδό Κοραή 11, στην πλατεία Αγίου Γεωργίου. 

(*η φράση είναι από το θεατρικό έργο "Με τα δόντια" του Θόρντον Ουάιλντερ)




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 σχόλια: